MDK "Koszutka" i Filia "Dąb" w Katowicach

Baner warsztatów rysunku

WARSZTATY MALARSTWA I RYSUNKU ONLINE - dla Seniorów i nie tylko

Kontynuujemy lekcje online!

Baner lekcji

LEKCJA  – 26.11.2020 – Malowanie kawą i herbatą

Dzień dobry!

Dzisiejsza lekcja jest propozycją zmierzenia się z malarstwem nie posiadając w domu farb!
Filmiki poniżej pokazują przykłady tworzenia obrazów z użyciem kawy i herbaty. Malowanie tymi środkami przypomina technikę akwareli. Kawa i czarna herbata dają odcienie sepii. Można także eksperymentować z innymi rodzajami herbaty np. z owocowymi z których można uzyskać kolory zbliżone do różu i fioletu.

Herbatę lub kawę należy zaparzyć w niewielkiej ilości wody aby pigment był skondensowany przez co kolor będzie bardziej nasycony. Należy także pamiętać , że do malowania najlepiej użyć grubszego papieru (najlepiej blok techniczny lub specjalistyczny do akwareli ponieważ zbyt cienki papier pod wpływem wody będzie się marszczył i „falował”).

Filmy:

Przykłady:

Konie

Ławka w parku

Uliczka

Zadania (do wyboru)

Zadanie I

 Namalować za pomocą kawy lub herbaty:

  1. dowolny portret np. autoportret/portret współlokatora/ osobę z gazety lub zwierze
  2. swoją dłoń w 3 dowolnych ustawieniach.

Powstałe obrazy można (ale nie trzeba) na koniec podrysować ołówkiem lub czarnym długopisem aby nadać kontur i nasycić ciemniejsze partie (przykład: konie powyżej)

Zadanie II

Zawsze aktualne tematy, które można podjąć, poza proponowanymi w lekcji to martwa natura z przedmiotów domowych, którą można stworzyć ulubioną techniką lub inspiracja ciekawym zdjęciem. 

Prace plastyczne proszę przesyłać na maila: a.jasinska@mdkkoszutka.pl

Przesyłane obrazy/rysunki nie muszą być skończone. Można skonsultować się w trakcje pracy, podpowiem wtedy co dalej i na co zwrócić uwagę. Jeśli jakaś część lekcji/zadania jest nie zrozumiała to także proszę o tym poinformować mailowo. Trzymajmy się zdrowo. Pozdrawiam!  Agnieszka J.

 

Nazwa lekcji

LEKCJA  – 19.11.2020 – Jesienne liście

Dzień dobry! Witam po przerwie na zajęciach z rysunku i malarstwa. Mam nadzieje, że lekcje będą motywacją do twórczej pracy w domu i wypełnią te jesienno/zimowe dni.

Przed nami 6 lekcji do końca roku. Zaproponuję w tym czasie różne tematy, zagadnienia i ćwiczenia. Efekty prac twórczych proszę przesyłać na mojego maila. Jednak jeśli realizują Panie w domu obrazy/rysunki na tematy własne, nie związane z moimi propozycjami zadań to też proszę o przesyłanie mailowo. Będę udzielała korekt do wszystkich przesłanych prac. 

Mamy jeszcze piękną jesień dlatego ta lekcja będzie propozycją wykorzystania tego co ta pora roku nam proponuje a także zachętą do jesiennego spaceru, którego celem może być rozejrzenie się wokoło i wyszukanie ciekawych liści, które następnie posłużą jako podkład malarski i nie tylko.

Działamy!

Poniżej znajdują się odnośniki do filmików, które mogą zainspirować do użycia liści w twórczości domowej.

Frotaż

Odbijanie liści

Malowanie na liściach

 

Obrazy na liściach
Źródło: https://katowice24.info/unikalne-przedmioty-za-kilkadziesiat-zlotych-i-kilkadziesiat-tysiecy-czyli-silesia-bazaar-dizajn-w-mck/pejzaze-na-lisciach/

 

Propozycja zadań:

Można wybrać jedno z zadań do realizacji lub wykonać wszystkie. Większość z zadań nie jest czasochłonna a przyjemna. Gwarantuje, że będzie to dobra zabawa.

  1. Wykorzystanie faktury przedmiotów liści, drewna, tkaniny, kamieni (frotaż) do stworzenia ciekawej kompozycji. Można użyć kredek/pasteli/ołówków. (przykład w filmiku powyżej). 
  2. Stworzenie kompozycji abstrakcyjnej lub pejzażu za pomocą nanoszenia farby na liście i odbijania ich faktur na papierze (przykład w filmiku powyżej).
  3. Przyklejanie różnych rodzajów liści jako elementów namalowanego pejzażu. Przykład:
  4. Obraz
    Źródło: https://stylowi.pl/37840464
  5. Namalowanie farbami akrylowymi lub plakatówkami pejzażu na liściu.
  6. Jeśli powyższe tematy nie są interesujące, zawsze można ułożyć na stole martwą naturę z przedmiotów domowych i namalować ją lub narysować J

 

Prace plastyczne proszę przesyłać na maila: a.jasinska@mdkkoszutka.pl

Przesyłane obrazy/rysunki nie muszą być skończone. Można skonsultować się w trakcje pracy, podpowiem wtedy co dalej i na co zwrócić uwagę. Jeśli jakaś część lekcji/zadania jest nie zrozumiała to także proszę o tym poinformować mailowo. Trzymajmy się zdrowo. Pozdrawiam!  Agnieszka J.

 pasek odddzielający

Edycja wiosenna - archiwalna

Rozpoczynamy cykl zajęć rysunku i malarstwa w ramach zajęć artystycznych dla seniorów. Lekcje będą umieszczane na stronie co tydzień. Każde zajęcia składają się z części teoretycznej i zadania praktycznego do wykonania w domu w ciągu tygodnia i przesłania efektu pracy na maila podanego poniżej.

Baner Lekcja I

TEMAT I – KOMPOZYCJA

Zapraszam do zapoznania się z materiałami zamieszczonymi poniżej, a także do wykonania ćwiczenia, aby lepiej zrozumieć i przyswoić zagadnienie kompozycji.

Kompozycja to budowa dzieła artystycznego, układ elementów tworzących estetyczną całość,
w których poszczególne elementy są rozmieszczone i uporządkowane w określony sposób.

Przykładowe rodzaje kompozycji:

Elementami kompozycji są np.:

Niektóre z nich poznamy bardziej szczegółowo w kolejnych lekcjach.

Opisy poszczególnych elementów:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Kompozycja_(sztuki_wizualne) 

Zachęcam do zapoznania się z tematem poprzez wybrane poniżej propozycje:

Przykłady kompozycji na podstawie obrazów:

https://blog.psboy.pl/2013/12/kompozycja-w-grafice-malarstwie/

Artykuł:

http://obrazy.tematnatopie.pl/kompozycja-obrazu/

Omówienie tematu – film:

https://www.youtube.com/watch?v=B1k55vcN8Vw&list=PL3qw-_9XBJ0kPl7-8Bauv-aK7224T9ZqU 

Zadanie

Zadanie pomoże w lepszym planowaniu rozmieszczenia poszczególnych elementów na obrazie/rysunku, co w efekcie da bardziej atrakcyjny wyraz dziełu.

Zadaniem jest stworzenie szkicu martwej natury wg poniższych wskazówek:

Willem Claesz Heda, Deser

Willem Claesz Heda, Deser

Przykład jak wyznaczyć kompozycję zamkniętą:

https://www.youtube.com/watch?v=s13gC8XCgmI&list=PL3qw-_9XBJ0kPl7-8Bauv-aK7224T9ZqU&index=3

Proponowany format: A4
Narzędzia: ołówek

Zdjęcia prac plastycznych proszę o przesłanie drogą mailową: a.jasinska@mdkkoszutka.pl

odnośnik mailowyLekcja II

TEMAT II – Perspektywa

Dzisiaj zajmiemy się zagadnieniem perspektywy. Poniżej dwa przykłady dzieł. Warto zwrócić uwagę za przestrzeń i budowę kolejnych planów.

Upadek Ikara (ok. 1557), Pieter Bruegel (starszy)
Upadek Ikara (ok. 1557), Pieter Bruegel (starszy)

Idealne miasto ( 1475), Piero della Francesca

Idealne miasto ( 1475), Piero della Francesca

Jak podpowiada nam słownik PWN - Perspektywa to przedstawienie trójwymiarowych przedmiotów na płaszczyźnie, tak aby patrzący na rysunek miał wrażenie głębi.

Często podczas rysowania, szczególnie architektury, napotykamy problem z odpowiednim ustawieniem obiektu na płaszczyźnie kartki tak, aby uzyskać wrażenie głębi. Przejawia się to na przykład wtedy, gdy budynek, który został narysowany, sprawia wrażenie jakby się „przewracał”. Lekcja powstała w celu, aby przybliżyć podstawy perspektywy. Poniżej znajdują się odnośniki do filmów i artykułów obrazujących temat.

Opisy różnych rodzajów perspektywy – artykuły 

Perspektywa i głębia 

Budowa dzieła sztuki - perspektywa

Proste wyjaśnienie jak wyznaczać linie pomocnicze w budowaniu perspektywy 

Część I

Część II

Bardziej zaawansowane przedstawienie zasad perspektywy

Zaawansowana perspektywa

Film instruktażowy - jak namalować drogę z drzewami w perspektywie

Droga z drzewami

Zadanie: 

Zadaniem będzie narysowanie poniższych budynków z uwzględnieniem zasad perspektywy.

Domy 

Poniżej to samo zdjęcie z wyznaczonymi liniami pomocniczymi. Dobrze rozpocząć pracę od rozrysowania linii, które powinny mieć wspólny punkt zbiegu.

 Perspektywa

- Proponowany format: A4
- Narzędzia: ołówek, linijka 

Zdjęcia prac plastycznych proszę o przesłanie drogą mailową: a.jasinska@mdkkoszutka.pl

Barwa

TEMAT III – Barwa

Barwa to kolor J Dzisiejsza lekcja przybliży zagadnienie koloru. Według słownika PWN kolor, to «postrzegana wzrokowo właściwość przedmiotu, zależna od stopnia pochłaniania, rozpraszania lub przepuszczania promieni świetlnych». Kolor to jedna z najistotniejszych składowych obrazu. Warto przed rozpoczęciem pracy nad nowym projektem przemyśleć kolorystykę. Zachęcam do przyglądania się dziełom mistrzów i ich pracy z barwą. Poniżej kilka przykładów.

H. Matiz Madame Matisse
Matiz Madame Matisse

Jan Cybis Kwiaty i gruszki
Jan Cybis Kwiaty i gruszki

Claude Monet Japoński mostek w Giverny
Claude Monet Japoński mostek w Giverny


Józef Pankiewicz Portret dziewczynki w czerwonej sukni

Kilka praktycznych uwag dla przypomnienia:

  • Zachęcam do poświęcenia większej ilości czasu na mieszkanie farb na palecie, poprzez próby łączenia w różnych proporcjach kolorów. Dzięki temu gama kolorystyczna obrazu będzie szersza. Tym samym przypominam, że barwy wyciśnięte prosto z tubki często wymagają zmieszania z innym kolorem w celu uzyskania bardziej „naturalnego” efektu. Przydaje się to, szczególnie kiedy celem jest namalowanie realistycznego pejzażu czy elementów natury.
  • Używanie czerni do przyciemnienia koloru, nie zawsze się sprawdza. Taki zabieg często brudzi kolor i nie zawsze uzyskamy oczekiwany efekt.
  • Warto pamiętać o częstej wymianie wody i czystych pędzlach.
  • Dobre oświetlenie podczas malowania to podstawa. Kolory przy sztucznym świetle wyglądają inaczej niż przy dziennym. 

Poniżej umieszczono odnośniki do materiałów, które przedstawią zagadnienie koloru.

Teoria barw

Artykuł harmonia koloru

Film instruktażowy o barwach

Symbolika kolorów

3 zadania do wyboru

Do wykonania poniższych zadań potrzebne są farby. Jeśli nie posiadasz ich w domu, możesz użyć kolorowych kredek- do zadania 2 i 3. Jeżeli nie masz farb ani kredek proszę o powtórzenie ćwiczenia z pierwszej lekcji o kompozycji.

Zadanie 1:

Pierwsze zadanie jest propozycją głównie dla początkujących. Ćwiczenie jest próbą mieszania kolorów – poznamy, jakie możliwości kolorystyczne mają nasze farby. Często nie wiemy jak zmieszać odpowiedni odcień fioletu, brązu czy „naturalnej” zieleni. Poniższe ćwiczenie pomoże nam w tym.

Potrzebne kolory farb: żółty, czerwony, niebieski, biały, czarny (są to kolory podstawowe + czerń i biel). Na poniższym schemacie zamieszczono przykładowe zestawienia kolorów wraz z proporcjami mieszania. Np. w pierwszym rzędzie wzór pokazuje, że należy zmieszać 3 części żółci z 1 częścią czerwieni. Z takiego zestawienia powstanie pomarańcz. Można także spróbować zmieszać kolory w innych proporcjach, uzyskując w ten sposób różne odcienie. Warto zwrócić uwagę, które kolory z efektów mieszania dały odcienie ciepłe i zimne. Przykłady:

mieszanie barw

Zadanie 2

Namaluj obraz o dowolnej tematyce (np. martwa natura, pejzaż), używając tylko podstawowych kolorów (żółty, czerwony, niebieski) + biel. Oczywiście mieszaj te kolory.

Zadanie 3:

Dla zaawansowanych. Jeśli za oknem widzisz rozległy widok, to będzie on dzisiaj pomocny przy namalowaniu obrazu. Możesz też użyć za wzór odpowiednie zdjęcie. Zadaniem jest ujęcie barw ciepłych i zimnych na obrazie, dzięki którym nabierze on głębi. Przykład

Proponowany format: A4
Technika: farby akrylowe
Zdjęcia prac plastycznych proszę o przesłanie drogą mailową: a.jasinska@mdkkoszutka.pls

temat 7

TEMAT IV - FAKTURA

Dzisiejsza lekcja jest zachętą do poszerzenia warsztatu malarskiego poprzez pracę nad fakturą. Poznamy narzędzia, dzięki którym obrazy staną się ciekawsze w formie. Do stworzenia interesującego dzieła nie trzeba używać tylko pędzla. Oto kilka przykładów przedmiotów, które można użyć, jako narzędzia pracy: szpachelka, szczoteczka do zębów, gąbka, folia aluminiowa, papier do pieczenia, patyczki higieniczne, waciki, szpachelka, nóż, widelec i wiele innych. Próby malowania różnymi narzędziami poszerzą warsztat malarski.

faktura 1

faktura 2

Farby olejne poprzez swoje właściwości dają możliwość uzyskania „grubszej” faktury niż farby akrylowe bez używania dodatkowych środków. Natomiast można zakupić specjalnego medium zagęszczającego do farb akrylowych, które po zmieszaniu z farbą ułatwi pracę. Można także stosować pastę strukturalną, co przedstawia film dotyczący pasty strukturalnej

Poniżej kilka przykładów malowania różnymi narzędziami, które znajdziemy w naszych domach.

Zadania:

Po zapoznaniu się z filmami instruktażowymi zachęcam do próby przeniesienia przedstawionych technik na własne obrazy.
Dla ćwiczenia proszę powtórzyć wybrany motyw z filmów instruktażowych.
Proszę namalować obraz abstrakcyjny, wykorzystując poznane techniki nakładania farb. 
Jeśli nie posiadasz farb, powtórz jedno z poprzednich zadań lub wykonaj temat własny.
Formaty: A3 lub A4
Farby akrylowe lub olejne
Narzędzia przedstawione w filmach 

Jeżeli śledzisz lekcję rysunku i malarstwa, które tutaj zamieszczamy, proszę wyślij wiadomość na maila podanego poniżej. Będzie nam miło wiedzieć, kto uczestniczy w zajęciach.

Zdjęcia prac plastycznych proszę o przesłanie drogą mailową: a.jasinska@mdkkoszutka.pl

Lekcja V

TEMAT V – Światłocień

Wprowadzenie w obraz światła i cienia może dodać dziełu życia i atrakcyjności, a także tajemniczości. Niezaprzeczalnie mistrzem w tej kwestii jest Caravaggio. Jedno z jego dzieł zamieszczono poniżej. Warto poświęcić chwilę na kontemplację dzieła, jego szczegółów i detali. Dzięki przestudiowaniu tego obrazu zrozumiemy zagadnienie światłocienia. Na przykładzie poniżej Wieczerza w Emmaus możemy przyjrzeć się jak malarz przedstawił układ światła na postaciach i przedmiotach jak pięknie oświetlone miejsca kontrastują z zacienionymi uwydatniając formy, bryły, kształty. Proszę też zwrócić uwagę jak kolor przedmiotu zmienia się pod wpływem ilości światła. Zachęcam do zapoznania się także z innymi dziełami tego artysty.

Caravaggio Wieczerza w Emmaus
Caravaggio Wieczerza w Emmaus

Będąc przy temacie światłocienia warto zapoznać się z poniższymi pojęciami:

  • Luminizm – sposób kształtowania kompozycji malarskiej za pomocą gry światła, charakterystyczny zwłaszcza dla sztuki baroku (m.in. Caravaggio, Rembrandt).
  • Sfumato – miękki modelunek malarski o łagodnych przejściach tonalnych i światłocieniowych, zacierający wyrazistość konturu; dzięki zastosowaniu sfumato powstaje wrażenie, że malowidło jest oglądane przez mgłę lub dym; występuje w dziełach Leonarda da Vinci i jego szkoły.
  • Tenebryzm – sposób ujęcia obrazu polegający na użyciu ciemnej tonacji barwnej, w której postacie i przedmioty wydobyte są z mrocznego tła ostrym światłocieniem, stosowany gł. w baroku. 

Poniżej jeszcze jeden przykład dzieła, ze światłocieniem, polskiego artysty.

Leon Wyczółkowski Siewca
Leon Wyczółkowski Siewca

Zadanie:

Rysunek (dla początkujących) lub obraz (dla zaawansowanych)
Ustaw martwą naturę (maksymalnie 3 przedmioty) i oświetl całość lampką z prawej lub lewej strony. Dobrze gdyby martwa natura oświetlona była tylko tym jednym źródłem światła. Celem ćwiczenia jest obserwacja światła i cienia a więc kontrastów. Zwróć uwagę jak światło kładzie się na przedmiotach uwydatniając ich kształt.
Przy ustawianiu martwej natury pamiętaj o kompozycji, o której więcej w lekcji pierwszej. Postaraj się, aby przedmioty były umiejscowione w centralnej części kartki.
Proponowany format: A4
Zdjęcia prac plastycznych proszę o przesłanie drogą mailową: a.jasinska@mdkkoszutka.pl
Jeżeli śledzisz lekcję rysunku i malarstwa, które tutaj zamieszczamy, proszę wyślij wiadomość na maila podanego poniżej. Będzie nam miło wiedzieć, kto uczestniczy w zajęciach.

Lekcja 6

TEMAT VI - kwiaty

Jednym z ulubionych tematów, które podejmujemy, są kwiaty. Trudno się temu dziwić – skoro po prostu nas zachwycają i inspirują.

Słoneczniki Vincent van Gogh
Słoneczniki Vincent van Gogh

 Kwiaty w oknie Olga Boznańska
Kwiaty w oknie Olga Boznańska

 Kwiaty wiśni Stanisław Wyspiański
Kwiaty wiśni Stanisław Wyspiański

W ramach inspiracji zachęcam do zapoznania się z obrazami artystów malarzy. Katalog obrazów - Kwiaty w malarstwie polskim

Poniżej kilka filmów instruktarzowych - jak malować kwiaty różnymi technikami. 

Zadania:

Zadanie 1: Inspirując się filmami instruktażowymi umieszczonymi powyżej proszę o wybór 3 filmów i namalowanie z nich 3 wybranych kwiatów techniką przestawioną przez malarzy. Proszę to zadanie potraktować jako szkic malarski – ćwiczenie.

Proponowany format: A5
Technika: farby akrylowe/akwarele

Zadanie 2: Zadaniem jest namalowanie motywu florystycznego z natury - kwiaty doniczkowe, w wazonie lub malarstwo w plenerze. Szczególnie proszę zwrócić uwagę na cechy charakterystyczne wybranych kwiatów takie jak kształt czy kolor.

Proponowany format: A4
Technika: farby: akrylowe, olejne, akwarelowe lub kredki 

Zdjęcia prac plastycznych proszę o przesłanie drogą mailową: a.jasinska@mdkkoszutka.pl.

Lekcja 7

TEMAT VII - pejzaż

Dzisiaj kolejny z ulubionych tematów podejmowanych na naszych warsztatach – pejzaż, czyli malarstwo przedstawiające krajobraz, widok natury lub otoczenia miejskiego. Jak zawsze zachęcam do zapoznania się z dziełami mistrzów i wnikliwego przyglądnięcia się obrazom – analizy kompozycji, koloru, światłocienia itp. Zachęcam do zapoznania się z dziełami malarzy takich jak: Canaletto, William Turner czy John Constable. Także w malarstwie polskim nie brakuje nam dzieł przedstawiających pejzaże na przykład u Józefa Chełmońskiego, Władysława Podkowińskiego czy Leona Wyczółkowskiego.

Pejzaż z przypowieścią o siewcy Pieter Bruegel Starszy
Pejzaż z przypowieścią o siewcy Pieter Bruegel Starszy

Kruki nad polem pszenicy Vincent van Gogh
Kruki nad polem pszenicy Vincent van Gogh

Babie lato Józef Chełmoński
Babie lato Józef Chełmoński

Wielki Kanał Wenecki Paul Signac
Wielki Kanał Wenecki Paul Signac

Warto przyswoić nazewnictwo charakterystycznych rodzajów pejzażu. Powyżej możemy odnaleźć niektóre z nich.

  • weduta – pejzaż przedstawiający scenę miejską
  • marina – krajobraz marynistyczny, morski
  • pejzaż ze sztafażem – w pejzażu pojawia się postać ludzka lub zwierzęca

Poniżej umieszczono odnośniki do filmów instruktarzowych

Zadanie do wyboru:

Wybrać dzieło jednego z mistrzów malarstwa, przedstawiające krajobraz. Wybrać fragment obrazu i przekopiować z możliwie jak największą precyzją. Namalować (lub narysować) pejzaż czerpiąc inspirację z natury – plener. 

Proponowany format: A4
Technika: farby: akrylowe, olejne, akwarelowe lub kredki

Zdjęcia prac plastycznych proszę o przesłanie drogą mailową: a.jasinska@mdkkoszutka.pl.

Lekcja 8

TEMAT VIII – Postać

Dzisiaj zajmiemy się tematem postaci i portretu. Często faktycznie, jest to jedno z trudniejszych zagadnień, które wymaga wielu ćwiczeń. Mam nadzieje, że ta lekcja ośmieli do podjęcia wyzwania i okaże się, że nie jest to takie trudne. W dalszej części przedstawione zostaną pewne zasady, które pomogą rozpocząć przygodę z przedstawieniem postaci. Z dzisiejszej lekcji dowiemy się m.in. jakie proporcje ma postać ludzka, jak rysować poszczególne części portretu i podglądniemy krok po kroku jak namalować twarz.

Śpiący Staś Stanisław Wyspiański
Śpiący Staś Stanisław Wyspiański

Fałsz kobiety (Portret Marii) Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Fałsz kobiety (Portret Marii) Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)


Kobieta w kapeluszu Amedeo Modigliani


Dziewczyna z perłą Jan Vermeer

Poniżej kilka filmów instruktarzowych.

Część teoretyczna:

Część praktyczna:

Była to ostatnia lekcja w tym roku kulturalnym. Zachęcam do dalszej samodzielnej pracy w domu. Bardzo dobrym sposobem na rozwój jest rysowanie każdego dnia kilka minut. W jaki sposób? Poprzez szybkie szkicowanie z natury - przedmiotów, domowników, jedzenia, dłoni, zwierząt, widoku za oknem, chmur i wszystkiego, co wpadnie w oko. Nie muszą to być gotowe dzieła, ale szybkie notatki danej rzeczy czy sytuacji. Najlepiej małym formacie np. A6 czy A5. Takie ćwiczenia uczą obserwacji, przenoszenia odpowiednich proporcji na papier, a także kompozycji. Można także założyć zeszyt w formie szkicownika – wtedy wszystkie rysunki znajdują się w jednym miejscu i można śledzić swój rozwój. Taki zeszyt może też pełnić funkcję pamiętnika, w którym nie tylko zapisuje się myśli, ale także wizualizuje się je.

Proszę śledzić aktualności na naszej stronie internetowej, ponieważ już niedługo pojawią się szczegółowe informacje dotyczące wystawy uczestników naszych warsztatów.
Przez cały lipiec prace uczestników będą prezentowane na wystawie w MDK „Koszutka” filia „Dąb” na ul. Krzyżowej 1. Wystawę będzie można także zobaczyć bez wychodzenia z domu! W najbliższym czasie na naszej stronie ukaże się reportaż z wystawy. Prezentowane będą prace wykonane na zajęciach, a także te wykonane w ostatnich miesiącach w domu.

Dziękuję za obecność na lekcjach online. Mam nadzieję, że do zobaczenia po wakacjach!

 

  • Wersja graficzna: Alt  i  1
  • Przejdź do treści strony: Alt + 2
  • Mapa Witryny: Alt + 3
  • Wyszukiwarka: Alt + W

Zamiast klawisza Alt możesz użyć H

Obsługa i nadzór techniczny: IntraCOM.pl